Het platform MAGDA (MAximale GegevensDeling tussen Administraties) zorgt ervoor dat we vandaag op een veilige manier gegevens uit authentieke bronnen kunnen halen. Die gegevens zijn bv. personen, ondernemingen, inkomen, onderwijs, eigendom en sociale statuten. Steeds vaker worden basisregistraties ook naar de lokale overheden ontsloten. Net zoals de Estlandse x-road verzorgt MAGDA stapsgewijs de digitaliseringssnelweg langs waar overheden met elkaar verbonden worden en data en componenten met elkaar uitwisselen.
Tijdens de workshop op ManageIT krijg je tekst en uitleg over het ruime aanbod gegevens dat via de MAGDA-toegangspoort beschikbaar is, en hoe deze in jouw toepassingen geïntegreerd kunnen worden. We bekijken het aansluitingsproces in detail, incl. de rol die daarin weggelegd is voor de dienstenleverancier, het lokaal bestuur en Informatie Vlaanderen. Verder bekijken we hoe MAGDA een veilige aansluiting faciliteert op federale platformen zoals Mercurius (e-invoicing en e-procurement) en eBox. Ook worden enkele praktische, herkenbare scenario’s met de dienstenleveranciers uitgewerkt die we tijdens de sessie samen doorlopen.
Maar de sessie is bovenal interactief. Er zijn verschillende mensen van het MAGDA-team aanwezig, of bereikbaar via telefoon, die een antwoord bieden op al uw praktische vragen, gaande van ‘Hoe sluit ik best een protocol en wie is verantwoordelijk voor wat?’ tot ‘Hoe maak ik een certificaat en koppel ik aan het MAGDA-platform?’.
Heb je een 'challenge' voor het MAGDA-team? Nieuwe uitdagingen naar de toekomst toe of vragen, onduidelijkheden rond bestaande functionaliteiten? Geef dit dan op voorhand door aan louis.descheemaecker@v-ict-or.be. Wij bezorgen team MAGDA de nodige info en zij gaan tijdens de workshop uitgebreid in op uw noden.