Voor de 10e editie van Manage IT, op 13 december in Hilton in Antwerpen, richten we onze pijlen op U, verkozene of diensthoofd, die na de verkiezingen een nieuw beleidsplan moet opmaken en de kans krijgt om de digitale transformatie daar mee in op te nemen.
De digitale dienstverlening van steden en gemeenten ontsnapt namelijk nog te vaak aan de aandacht als het gaat over strategische beleidsplanning. Nochtans staat het lokale bestuur het dichtst bij de inwoners en kan een goed geplande digitale transformatie de dienstverlening naar de burger toe veel scherper zetten.
Hoewel vaak beweerd wordt dat de behoefte naar digitale diensten niet zo groot blijkt te zijn dan vermoed, spreken wereldwijde evoluties deze tendens tegen.
Naast de digitale publieke diensten is ook het verzamelen van slimme informatie om het beleid te kunnen sturen van primordiaal belang bij het uitstippelen van uw actieplannen en budgetten.
In dit digitaal tijdperk verwachten inwoners en ondernemers een vlot en efficiënt contact met uw gemeente, vlotte assistentie aan de balie- en dit zonder wachttijd en steeds vaker ook de mogelijkheid om bepaalde diensten of documenten van thuis uit of vanop de smartphone te kunnen aanvragen, zoals ze gewoon zijn bij bv. hun bank met pc-banking.
In een moderne samenleving wenst men ook dat u, het lokaal bestuur, het leven aangenamer maakt door slim te gaan sturen op vlak van mobiliteit, leefmilieu, leefbaarheid, … Men vraagt met andere woorden van U om van de gemeente een slimme gemeente te gaan maken. Een gemeente die stuurt op de juiste info en haar beleid flexibel kan aanpassen op basis van de behoeften.
Tijdens Manage IT proberen we mensen met ervaring binnen de lokale dienstverlening samen te brengen om een modern en gestroomlijnd maar vooral toekomstgericht beleid te gaan uittekenen.
In ieder geval wensen wij samen met jullie er een themacongres van te maken waarin nieuwe ervaringen worden opgedaan en gedeeld. Niemand die het “besturen” van een lokale overheid ernstig neemt kan ontbreken.
Vindt hier meer info :