De moderne burger verwacht van de gemeente zeven dagen per week, 24 uur per dag geïntegreerde, interactieve dienstverlening via internet en andere kanalen. Burgers, bedrijven en instellingen willen een digitaal loket om gebruik te maken van alle diensten en producten van de gemeente. Ook willen ze informatie krijgen over hun 'zaken'.
Kortom de burger vraagt om een elektronische overheid (e-overheid).
De Atos e-Suite
Atos biedt een oplossing voor digitale dienstverlening die volledig beantwoordt aan de wensen van moderne gemeenten en de eisen van e-overheid: de Atos e-Suite. Deze biedt onder andere functionaliteit voor e-formulieren voor burgers en bedrijven, een Content Management Systeem met een producten en diensten catalogus, een digitaal loket, een klant contact systeem, geo-informatie en een zaaksysteem inclusief digitale archivering.
De gemeente heeft hiermee een volledige oplossing voor e-Overheid in handen waarmee zij in een zeer korte doorlooptijd, tegen lage kosten een hoogwaardige dienstverlening aan haar burgers en bedrijven kan bieden.
Dimpact
Dimpact is een coöperatieve vereniging in Nederlan en heeft als kracht het werken voor en door gemeenten. Dimpact heeft de e-Suite gekozen als e-Overheid fundament voor gemeenten. Meer dan 30 gemeenten waaronder Enschede, Zwolle, Emmen, Roermond en Velsen maken inmiddels gebruik van de e-Suite.
René Bal, Directeur Dimpact:
"Door onze samenwerking met Atos hebben wij snel een platform kunnen realiseren waarmee al onze ruim 30 lidgemeenten geheel digitaal kunnen werken. De succesvolle combinatie van het Dimpact-netwerk van gemeentelijke praktijkkennis en de experts van Atos wordt weerspiegeld in de robuuste Atos e-Suite: Dat maakt op efficiënte wijze echt klantgerichte dienstverlening mogelijk voor gemeenten."
Sessie gepresenteerd door Matthijs Meijntjes, Atos Business Analyst
Voor meer informatie over ManageIT en inschrijvingen, zie https://www.v-ict-or.be/manage-it-2015.