Puurs kiest resoluut voor de digitale communicatie: elektronische nieuwsbrieven, digitale brochures, sociale media, een uitgebouwde webwinkel om kaartjes te kopen bij het cultureel centrum, in te schrijven voor evenementen of kinderopvang te reserveren. Enkel de website kon wel een grondige make-over gebruiken. De website is immers hét digitale platform waarop alle digitale communicatie gebaseerd is én is natuurlijk dé toegangspoort voor informatie voor de Puursenaars.
Waarom vernieuwing?
Werkwijze?
De communicatiedienst werkte de basisstructuur uit en verfijnde deze samen met alle diensten. Daarna werd alle inhoud vanaf nul terug opgebouwd door alle diensten, gecoördineerd door de communicatiedienst.
Lancering?
De nieuwe www.puurs.be werd gelanceerd op 5 januari 2015 tijdens de nieuwjaarsreceptie voor alle Puursenaars. Met de digitale nieuwbrief en enkele facebookberichten vestigden we de aandacht op de site. Aan de infobalies krijgen bezoekers een leuke magneet als promogadget. Aals toemaatje verdelen 10 Puurse bakkers heel wat broodzakken met het campagnebeeld.
Wat als… je niet mee bent met de digitale trein?
We zijn realistisch. Niet alle Puursenaars zijn al mee met de digitale ®evolutie. Daarom neemt onze bib heel wat initiatieven om ‘iedereen digitaal’ te maken. Digitale cafés, cursussen al dan niet in samenwerking met partners, computercoaches die helpen met kleine en grote vragen over je PC, tablet of smartphone… Ook de vertrouwde Puur Magazine blijft maandelijks in de brievenbussen zitten.