Er bestaan vandaag al meer dan 500 toepassingen met de eID die het leven van burgers en bedrijven enorm vergemakkelijken. Hoewel alle Belgen ouder dan 12 een eID op zak hebben, maken we nog te weinig gebruik van de bestaande eID-toepassingen. De campagne ‘in 1 2 3 met je eID’, is niet alleen een oproep om de eID vaker te gebruiken, maar ook een aanmoediging aan bedrijven, verenigingen en overheden om nog meer toepassingen op basis van de eID te ontwikkelen.
Een aantal partijen uit de overheids- en de privésector verzamelde zich om samen te communiceren over de mogelijkheden van de eID. Met deze nieuwe campagne wil Fedict drie doelstellingen bereiken: de consumenten op de hoogte brengen van de talrijke bestaande en nieuwe toepassingen die er zijn met de eID, bedrijven oproepen om over hun eID-toepassingen te communiceren en de ICT-wereld oproepen om nog meer te doen met de unieke eigenschappen van de eID.
Vier maanden na de lancering van de campagne is het tijd voor een stand van zaken.
De campagne loopt tijdens de zomermaanden gewoon verder met nieuwe artikels rond interessante toepassingen op de website en tips op Facebook.