Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Common Citizen Service Platform blaast eerste kaarsje uit

09/05/2012

Een jaar geleden werd het  Common Citizen Service Platform boven de doopvond gehouden. Het uitganspunt was dat lokale noden zijn vaak gelijklopend over de verschillende gemeentebesturen heen. Samenwerking – bijvoorbeeld om dubbele ontwikkelingskosten te vermijden – kan soeleaas brengen, maar is lang niet evident.

 Een 15-tal gemeenten doen het nu wel voor de ontwikkeling van een midoffice-oplossing rond Microsoft Dynamics crm. Daarbij wordt het voorbeeld van Aalter gevolgd dat in 2006 MS Dynamics implementeerde.

“V-ICT-OR begeleidt het project waarbij wij de beschikbare oplossingen inventariseren en trachten om tot een zo generiek mogelijk product te komen”, zegt Van der Stock. 

 founding fathers


Naast het delen van kennis over het automatiseren van processen en het integreren van authentieke gegevensbronnen zijn er vandaag ook 2 belangrijke mijlpalen verwezenlijkt.  Samen met Microsoft wordt een whitepaper gepubliceerd m.b.t. CRM best practices voor besturen en  heeft de eerste leverancier een module ter beschikking gesteld van de community die toelaat om te koppelen met de kruispuntbank ondernemingen, zegt Luc Jolie.