Het decreet over het Centraal Referentieadressenbestand (CRAB), dat in werking trad op 1 juni 2011, wees het adresbeheer toe aan de Vlaamse steden en gemeenten. Zij krijgen vier jaar de tijd om hun adressenbestand na te kijken, te corrigeren en waar nodig aan te vullen. In Vorselaar namen Elly Beirinckx (coördinator grondgebied zaken) en Patrick Jespers (GIS-medewerker) deze validatietaak op zich. De gemeente -met een inwonersaantal van 7538- slaagde er in om de klus te klaren in zes weken en staat daarmee als allereerste zelf in voor haar adresbeheer.
Burgemeester Lieven Janssens steunde het project. Op die manier toonde het gemeentebestuur dat het een degelijk adressenbestand een absolute meerwaarde vindt voor de werking van haar diensten. Vorselaar maakte ook werk van een beleidsnota met daarin een aantal praktisch afspraken met diensten zoals burgerzaken, grondgebied zaken, de politie, … Op die manier wil de gemeente het autonome beheer van het CRAB ook in de toekomst vlot laten verlopen.
Het AGIV schonk Vorselaar een attest dat bevestigt dat ze zelfstandig instaan voor hun adresbeheer.