Met MAGDA Documentendienst lanceert Informatie Vlaanderen een full service platform voor digitale (aangetekende) zendingen. Vanuit dit centrale platform kunnen overheden alle formele documenten (brieven, afschriften, vergunningen, invorderingen,…) naar burgers, bedrijven en andere overheden sturen. Dit gebeurt bij voorkeur digitaal. Lukt dat niet, bijvoorbeeld omdat de ontvanger zijn ebox niet geactiveerd heeft, dan wordt de brief afgedrukt en per klassieke post opgestuurd. De dienst is kostenbesparend, veilig, betrouwbaar, eenvoudig te implementeren en conform de AVG-wet.
Momenteel wordt het platform aan diverse overheidsdiensten voorgesteld. Er zijn ook digitale informatiesessies gepland waarin de werkwijze, de vele voordelen en de technische kant van de nieuwe dienst worden toegelicht. De MAGDA Documentendienst wordt gelanceerd in het kielzog van de taskforce Vlaanderen Helemaal Digitaal. 3 overheidsdiensten zijn de dienst al aan het implementeren en nog veel andere lieten weten dat ze interesse hebben.
Dit is de MAGDA Documentendienst samengevat:
Meer informatie vindt u op de website van MAGDA Documentendienst.
https://overheid.vlaanderen.be/informatie-vlaanderen/producten-diensten/magda-documentendienst
Bekijk zeker ook de presentatie van de stuurgroep lokaal e-gov en het filmpje van de toelichting op onze bestandsbibiliotheek!