14 Juni is het zover en gaan de eerste piloten van start voor de digitale aangifte overlijden.
Wilt u als bestuur, uitvaarondernemer of crematorium ook aansluiten? Laat het ons weten via johan.vanderwaal@v-ict-or.be
Wat is de planning de komende periode in dit project?
Fase 1 Applicatie uitvaartondernemers is gebouwd met een webinterface voor lokale besturen en crematoria
Vanaf 14 juni
Piloot voor de uitvaartondernemingen, gemeenten en crematoria
- Uitvaartondernemingen registreren digitaal en laden huidige documenten op
- Gemeenten werken via webinterface en krijgen aangifte en documenten;
- Crematoria krijgen signalen via webinterface en verlof tot crematie
Juli/Aug 2017
- Voorbereiding specificaties statistieken en automatische vulling diverse bronnen
Vanaf sept 2017
- Automatisch inlezen/versturen uit burgerzaken applicatie
Afhankelijk van realisatie snelheid en implementatie dienstenleveranciers
Gemeenten krijgen de mogelijkheid ipv de webinterface de signalen automatisch in te lezen en de documenten automatisch terug te zenden naar de berichtenbox voor uitvaartondernemers en crematoria
Sept 2017
- aansluiting mogelijk voor alle lokale besturen
- Start functioneel ontwerp onderdeel concessies en koppeling begraafplaatsenadministratie
- Start voorbereidingen aansluiting eHealth en RR
Okt 2017
- Aansluiting statistieken Agentschap zorg en gezondheid
- Bouw onderdeel concessies en aansluiting begraafplaatsenadministratie
- Testen aansluiting e-Health op RR
Dec 2017
- Piloot concessies en begraafplaatsen
Jan 2018
- Aansluiting via eHealth Artsen “verplicht” via eHealth – “stroken vervallen”
- Aansluiting alle gemeenten op concessie gedeelte