Gemeentelijke meldpunten: zowat iedereen is er mee bezig. Maar iedereen stelt zich ook heel wat vragen. Zoals daar zijn:
- Voorzie je één, centraal gemeentelijk meldpunt of laat je decentrale invoer vanuit verschillende afdelingen en diensten toe?
- Leg je de organisatie van bij het begin strakke respons- en afhandelingstijden op of kijk je eerst de kat uit de boom?
- Ga je meteen voor een grondige procesanalyse van alle mogelijke vragen die bij het gemeentebestuur binnenkomen of beperk je je in eerste instantie tot meldingen en klachten?
- Voorzie je een koppeling met groupware, GIS,... nu of in een verre toekomst?
- Concentreer je je in eerste fase op bepaalde diensten of ga je organisatiebreed?
- Wat is het "wettelijk minimum" dat we moeten doen in verband met klachten?
Op het seminarie over gemeentelijke meldpunten komen al deze en nog meer vragen aan bod. We geven je bovendien een checklist mee die je moet helpen om te bepalen welk soort meldingssysteem het beste past bij uw organisatie. Schrijf je nu in!