Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

Register uitgaande post

Auteur Bericht
Valentijn Verbeke V-ICT-OR Lid
Posts
136
Organisaties
Gemeentebestuur Wevelgem en OCMW Wevelgem
#1 — 13/11/2007 09:01
Zoals iedereen ondertussen wel al weet zijn wij volgens het nieuwe gemeentedecreet verplicht om een register van de uitgaande post op te zetten. Hier in Wevelgem heb ik hiervoor als voorlopige oplossing een webapplicatietje geschreven om op termijn over te gaan naar een volledig dossieropvolgingssysteem. We zijn er echter nog niet helemaal aan uit wat nu precies geregistreerd moet worden.

Hoe pakken jullie dit register uitgaande post aan? Werken jullie met een softwarepakket (welk pakket?) of hebben jullie zelf iets ontwikkeld? Welke poststukken worden bij jullie in dit pakket geregistreerd en welke niet? (wat bvb. met facturen, vergunningen, uitnodigingen voor allerlei raden, brieven van burgemeester, fax en e-mail, ...)
 
Onbekende Gebruiker
#2 — 13/11/2007 14:41
Hier in Balen zijn wij met hetzelfde bezig. Wij hebben als tijdelijke oplossing een Access toepassing ontworpen. Als er besturen zijn die een pakket gebruiken wat tegelijkertijd de postregistratie als notulenbeheer en ook wat met een geleerd woord 'document management' genoemd wordt voor zijn rekening neemt, dan hoor ik dat ook graag.

Groeten,