Ondanks de vele uitzonderlijke gebeurtenissen – zowel door de natuur als door de mens veroorzaakt – is de aandacht voor continuïteit niet altijd wat ze moet zijn. Binnen de overheid is dat niet anders ...
En dit terwijl er steeds plannen zouden moeten klaarliggen. Plannen die garanderen dat een organisatie haar kernactiviteiten kan blijven uitvoeren, ongeacht de gebeurtenis. Of die gebeurtenis nu slaat op een brand, een falend IT-systeem, het vertrek van een leidinggevende, fraude, milieuvervuiling, …
U moet zich dan ook de vraag stellen of uw overheidsorganisatie te allen tijde kan blijven “draaien”. Is de continuïteit 100 % gewaarborgd? Of is het hoog tijd om (opnieuw) na te denken over de manier waarop continuïteit voor uw organisatie, voor uw afdeling en voor uzelf kan worden ingevuld?
In dat laatste geval vormt het boek “Continuïteitsbeheer in de publieke sector” onmisbaar leesvoer. Topspecialist Marc Vael schreef immers een inspiratiedocument voor iedereen die binnen een overheidsorganisatie betrokken is bij de planning, de uitvoering en het beheer van continuïteit.
De auteur doorloopt daarbij een volledig continuïteitstraject: van de initiële business case tot en met het auditen en onderhouden van diverse oplossingen. Een uitgebreide documentatieset met bruikbare sjablonen en checklists maken van deze uitgave een praktijkgericht naslagwerk.