Inloggen Geen profiel? Registreer hier.

[persbericht] Oprichting van Servantes ICT.

22/04/2024

Vlaamse ICT Organisatie V-ICT-OR vzw en Servantes bv slaan de handen in elkaar en richten samen Servantes ICT op. Servantes ICT zal lokale besturen voorzien van flexibele ondersteuning op diverse domeinen van digitalisering.

Servantes ICT is een joint venture van V-ICT-OR vzw en Servantes bv, die de lokale besturen zal voorzien van een kwalitatieve, technologie- en leverancierneutrale, tijdelijke ondersteuning van hun ICT-dienst op het vlak van service desk, algemene coördinatie en veiligheid. Met de oprichting van Servantes ICT willen V-ICT-OR en Servantes de Vlaamse lokale besturen ondersteunen bij de immense uitdagingen die digitalisering teweeg brengt.

“Dit initiatief sluit volledig aan bij de door ons gecapteerde behoeften bij de lokale besturen. Het wordt steeds moeilijker om de juiste profielen te vinden en hun de broodnodige begeleiding, bijscholing en opvolging te bieden.”, betoogt Eddy Van der Stock, voorzitter van V-ICT-OR.

Dieter De Kerpel, managing partner van Servantes, licht toe: “De prioriteit van Servantes ICT is het aanbieden van profielen die de specifieke behoeften van de lokale besturen kennen en die de technische en inhoudelijke eigenheiden van de ICT-infrastructuur van lokale besturen onder de knie hebben.”

Van der Stock vult aan: “V-ICT-OR neemt de inhoudelijke coördinatie en de opleiding van de experten van Servantes ICT in handen waardoor onze consultants doordrongen zullen zijn van de noden en de eigenheid van ICT bij lokale besturen. V-ICT-OR waakt ook over de technologie- en leveranciersneutraliteit.”

“We zijn overtuigd dat Servantes ICT ons in staat zal stellen om samen met de lokale besturen de digitale transformatiedoelstellingen te realiseren.”, besluiten Van der Stock en De Kerpel.

-/-

Over V-ICT-OR vzw.
V-ICT-OR vzw, of de Vlaamse ICT Organisatie is dé ledenorganisatie voor eenieder binnen de lokale overheid betrokken bij ICT en informatiemanagement. V-ICT-OR biedt een forum van IT best practices die de dienstverlening van lokale besturen verbetert. Tot onze leden behoren vooral ICT- en GIS- verantwoordelijken over heel Vlaanderen.

Over Servantes bv.
Servantes stelt op tijdelijke basis operationeel inzetbare profielen ter beschikking van lokale besturen on de domeinen dienstverlening, burgerzaken, ruimte, sociale dienstverlening en HR.

-/-

Voor meer informatie kunt u terecht bij
Eddy Van der Stock, voorzitter van V-ICT-OR vzw (eddy.vds@v-ict-or.be)
en Dieter De Kerpel, managing partner van Servantes bv (dieter@servantes.be).